איך עוררנו מודעות ארצית לנגיף הHIV באמצעות קמפיין ויראלי באינסטגרם ?
קמפיין "שואפים לאפס"
המטרה
ה“וועד למלחמה באיידס” פנו אלינו במטרה לעורר את המודעות לנגיף הHIV בישראל. הנתונים היו מדאיגים, בשנת 2014 נדבקו 500 נשאים חדשים בנגיף. בגלל החשיבות של הקמפיין, והמחשבה שקמפיין כזה יכול להציל אנשים ממוות, לקחנו את האתגר ללא תשלום ובהתנדבות מלאה.
התהליך
התיישבנו על שולחן השרטוטים וחשבנו איך מוציאים קמפיין ויראלי, שייחשף לכמה שיותר אנשים בתקופה קצרה של שבועיים. החלטנו על אינסטגרם כמדיה האידיאלית להוציא את הקמפיין לפועל. היא ויזואלית, קלילה וויראלית. המטרה הייתה ברורה וכך גם הקמפיין שלנו – שאיפה ל0 נשאים חדשים, 0 מתים מהמחלה ו0 סטיגמה כלפי נשאים חדשים. מכאן בא השם “שואפים לאפס”. התחלנו לפנות למפורסמים ומובילי דעת קהל וביקשנו מהם לסמן את הספרה “0” עם האצבעות, לתייג תחת ההאשטג Aids_Israel# ולכתוב “שואפים לאפס”.
התוצאה
הצלחנו לגייס מאות סלבים ומובילי דעת קהל תוך שבוע. אחריהם נסחפו אנשים שהחליט להירתם לקמפיין וכך קמפיין המודעות שלנו הגיע לחשיפה של מאות אלפי ישראלים. הדובדבן שבקצפת הגיע כשהצלחנו להוציא את פאולה עבדול באמצע צילומי אמריקן איידול באוסטרליה, במטרה לרתום אותה להצטלם עבור הקמפיין. פאולה התייחסה לבקשה ברצינות והפתיעה בצילום מושקע ומקצועי. בשבוע של עבודה מאומצת ובאפס תקציב הצלחנו לייצא קמפיין ויראלי מוצלח.